Min femte tanke...

Jag tänkte berätta lite om hur jag började 
på min "gaming-karriär" och hur den ser ut idag.

När jag var 5 år så hade Pappa köpt en dator
åt familjen, inget speciellt tyckte jag då.
Sedan en dag när jag kom hem så upptäckte jag att Pappa
hade införskaffat ett FPS-spel som hette "Outlaw".
(Liknande Doom fast med cowboys istället)
Jag och min syster satt som klistrade framför skärmen
och adrenalinet rusade när man dödade cowboys.
Jag satt och spelade en månad drygt (Och ja, jag gjorde annat också).
Sedan upptäckte min syster att man kunde använda andra vapen också.
Detta var ju revolutionerande i mina ögon, så då
blev det ett antal timmar till framför datorn.
Allt eftersom tiden gick så kom Pappa med nya spel då och då.

Och en dag så fick jag syn på en flashfilm som var
baserad på CS 1.3, jag var vid detta lag ca 9 eller 10 år.
Detta öppnade mina ögon rejält för CS.
Jag tyckte att spelet verkade skitroligt så
jag önskade mig Half-life i födelsedagspresent och fick det.
Sedan skaffade jag CS 1.0, och dum som man var när
man var 10 år så förstod jag inte varför jag inte fann några internet-servrar?!
Så jag och en polare satt och spelade LAN då och då.
Ett år senare upptäckte jag Fragbite (<3) och på något
sätt upptäckte jag att jag skulle ladda hem den nyaste patchen,
vilket då var patch 1.5.

Ojoj, detta minns jag extremt väl.
Jag hade tankat patchen på en torsdag kväll och var
tvungen att lägga mig så jag hann inte testa spelet.
Sedan där på morgonen på fredagen så gick jag in på en server, vad jag minns var det de_inferno.
Ojoj vad jag hade kul, dock så hade jag bara 40 minuter på mig att spela innan jag skulle till skolan.
Medans jag var i skolan längtade jag bara hem, jag ville tillbaka till det där underbara spelet!

Ja, skoldagen gick och äntligen var jag hemma.
Det första jag gjorde när jag kom hem var att springa till datorn och ivrigt sätta igång spelet.
Sen dess har jag varit fast för gaming.

Jag spelade 1.5 i ett år ca, sedan kom Steam och patch 1.6.
Just den patchen skapade en hel del klagomål hos CS-spelarna, jag minns dock inte riktigt vad spelarna klagade på menmen.
Den patchen gav oss Famas och Galil, även skölden. Detta var ju ganska sensationellt i mina ögon.
Jag fortsatte spela CS tills jag var tolv år.
Året var då 2004 och World of Warcraft släpptes.
Jag började spela riktigt mycket, tog inte skolan seriöst alls ifrån 6an till 9an.
På sommarlovet efter 9an så återupptäckte jag CS och började spela mycket med mina IRL's.
Jag kände mig extremt skoltrött när jag började gymnasiet.
Jag gick El i ca 3 veckor innan jag hoppade av för att gå IV.
Hade inte så mycket val faktiskt, det är ju faktiskt jobb eller skola man får välja på.
Hursomhelst, någon månad efter vinterlovet (2009-2009, första året på gymnasiet) så bytte jag nick till maerklig.
Fick genast mycket skit för att ha "härmat" maektig.
Brydde mig inte och fortsatte spela med nicket maerklig och fick många nya människor
att spela med och har spelat med dessa underbara personer sen dess.

Tack för att ni orkade läsa boken.

Eran Thomas "maerklig" Onemark.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback